Najczęściej zadawane pytania
Przed rozpoczęciem przygody z przedszkolem trzeba popracować nad przygotowaniem dziecka do samodzielności. Powinno więc ono sygnalizować swoje potrzeby, samodzielnie się załatwiać, umieć trzymać łyżeczkę i widelec, samodzielnie zjeść posiłek, a także ubrać się i rozebrać. Dziecko zawsze może liczyć na pomoc nauczyciela, ale ważne jest, by samo próbowało się obsłużyć.
- wygodnie buty zapinane na rzepy
- zapasowe ubranie (bielizna, getry/spodnie, koszulka, bluza)
- bawełniany woreczek na ubranka na zmianę
- zamykany woreczek na “mokre wpadki”
- szczotka do zębów
- kurtka przeciwdeszczowa, kalosze jesienią
- grube spodnie, rękawice, szale i czapki zimą
- czapka z daszkiem i krem z filtrem latem
Dodatkowo dla długowłosych księżniczek:
- kosmetyczka na spinki
- spinki i gumki do włosów
- szczotka do włosów
Na co dzień sprawnie porozumiewamy się przez aplikację mobilną INSO, z której rodzice na bieżąco dowiadują się jak dziecko funkcjonuje w placówce. Tą drogą też skutecznie wymieniamy się wiadomościami. Oprócz tego zapraszamy rodziców na zebrania i warsztaty w placówce oraz jesteśmy do Waszej dyspozycji telefonicznej, mailowej i w bezpośredniej rozmowie.
Przedszkole jest miejscem, gdzie dziecko zdobywa i doskonali wszystkie sfery rozwojowe: zdolności poznawcze, społeczne, sprawność ruchową, rozwija osobowość, doskonali samoobsługę i samodzielność, uczy się rozpoznawania, nazywania i wyrażania swoich emocji oraz potrzeb. Duże znaczenie dla późniejszej nauki w szkole ma duży zasób słownictwa, pojęć, umiejętności, swobodnego i zrozumiałego dla otoczenia wypowiadania się, opowiadania wrażeń, wyrażanie swych pragnień i ocen.
Kurator oświaty sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi przedszkolami i innymi formami wychowania przedszkolnego wpisanymi do ewidencji prowadzonej przez gminę.
Organem prowadzącym placówkę jest osoba fizyczna Katarzyna Moyney.
FAQ- Jak przebiega adaptacja?
Proces adaptacji jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Zdajemy sobie sprawę z tego, że rodzice przedszkolaków zazwyczaj są osobami czynnymi zawodowo dlatego adaptacja w naszej placówce trwa 4 dni. Jest ona przedłużana, gdy dziecko pokazuje nam, że nie jest jeszcze gotowe na całodniowe rozstanie. W skrócie proces adaptacji przebiega następująco:
- Godzinne spotkanie z rodzicem i dzieckiem, podczas którego dziecko może zostać obok rodzica i obserwować dzieci lub dołączyć do wspólnej zabawy z przedszkolakami, natomiast rodzic opowiada o dziecku;
- Następnego dnia rodzic przyprowadza dziecko o godzinie 9:00 i po krótkim rozstaniu pozostawia je pod opieką nauczyciela. Dziecko pozostaje w przedszkolu do godziny 11:00;
- Trzeciego dnia dziecko dołącza do przedszkolaków przy śniadaniu, o godzinie 8:30, uczestniczy w zajęciach oraz zabawach swobodnych w sali lub na placu zabaw, zjada w placówce zupę i wraca do domu o godzinie 11:30;
- Czwartego dziecko dołącza do zabaw o godzinie 8:00, w przedszkolu zostaje na drzemkę oraz obiad i wraca do domu o godzinie 14:30.
Podczas całego procesu adaptacji oraz po jego zakończeniu wychowawcy utrzymują stały kontakt z rodzicami, a dziecko jest obserwowane i wspierane przez specjalistów (psycholog, pedagog, logopeda).
Dziecko rozpoczynające przygodę z przedszkolem mierzy się w początkowym okresie z wieloma emocjami i trudnościami. Aby wesprzeć ten proces w zakładce strefa rodzica CZAS ADAPTACJI – Tomcio Paluch – Przedszkole i Żłobek umieściliśmy dla Państwa kilka ważnych informacji. Zapraszamy do lektury.